Pattyp
Image default
Aanbiedingen

Hoe je een potentiële klant kunt controleren voordat je een deal sluit

Wat u moet weten over het bedrijf voordat u een deal sluit en welke zin van de klant op zijn hoede moet zijn.

Het is logisch om alle risico’s onder te verdelen in objectief en subjectief. De eerste hebben betrekking op de financiële solvabiliteit en solvabiliteit van de klant. Het is voor ons belangrijk ervoor te zorgen dat de klant kan betalen voor de promotie en het werk van onze specialisten. Subjectieve helpen om te beoordelen welke winst (of verlies) we zullen behalen door met een klant te werken.

Objectief: de feiten leren

Als er negatieve factoren zijn of als er informatie ontbreekt, is het zinvol om toegang tot de database te kopen om de specifieke bedragen en de verjaringstermijn van deze factoren te achterhalen.

Subjectief: we beoordelen de adequaatheid van de klant

Hier zal ik u vertellen wat kan dienen als een teken van ontoereikendheid van een potentiële klant en hoe we handelen wanneer we zulke “moeilijke” klanten ontmoeten.

1) De doelen van advertentiecampagnes zonder cijfers. In dergelijke gevallen verwacht de klant het aantal verkopen of oproepen te verhogen, maar stelt hij geen specifieke KPI’s vast. Een potentiële klant kan de verkooptrechter niet objectief beoordelen en werkt vaak met vage bewoordingen.

Een verkeerd begrip van de baseline resulteert in de regel in een langdurige projectcoördinatie en kost verder veel tijd van technisch specialisten om de basistermen uit te leggen.

2) De taak is om de prestaties met meerdere, tientallen, honderden keren te verbeteren. Ontvang bijvoorbeeld biedingen ten koste van een klik of verhoog de conversie van advertenties tot 100%. In bijna alle gevallen duiden dergelijke vragen op de “digitale onvolwassenheid” van de opvulling.

De enige juiste optie is om te vragen of de persoon een grapje probeerde te maken. Maar als het gaat om een ​​maandelijks budget dat hoger is dan het salaris van de marketeer, zijn dergelijke grappen een slechte vorm. In dergelijke gevallen loont het de moeite om een ​​beroep te doen op de historische gegevens van de klant (de resultaten van eerdere campagnes), en als die er niet zijn, een testlancering van de advertentie aan te bieden.

3) “Doe wat hij daar en dan zegt.” Aan een dergelijk verzoek wordt voldaan door klanten die zijn geïnspireerd door cases die zijn verteld op gespecialiseerde conferenties en webinars. Maar de nuance is dat de spreker in bijna alle gevallen niet over alle moeilijkheden van het project praat.

4) Een poging om de huidige prestatie als goed te presenteren. Het is de moeite waard om er een regel van te maken om de juistheid van UTM-opmaak en gegevensverzameling in Google Analytics te controleren, conversiedoelen in te stellen, het werkelijke budget te vergelijken en ook interne rapporten of een eerdere contractant op te vragen.

5) Kleine budgetten en uiteenlopende taken. Dit komt door de veel voorkomende misleiding over de “onmetelijkheid” van de markt. Om de haalbaarheid van taken te beoordelen, moet je nagaan of er voldoende vraag is naar diensten en de doelgroep. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om alle internetmarketingtools in kleine steden of zeer gespecialiseerde onderwerpen te gebruiken. Een klein budget wordt bepaald door het onvermogen om verkeer uit te kopen, wat voldoende is om de effectiviteit te beoordelen. In dergelijke gevallen leggen we uit waarom het budget niet voldoende is, op basis van statistieken over de kosten van klikken en de hoeveelheid verkeer die kan worden ingewisseld met het toegewezen geld.

6) Hot deadlines: “we hebben nog steeds gisteren.” Het ontbreken van een marketingplan en de aanwezigheid van achterstallige taken geeft aan dat de bedrijfsprocessen niet goed zijn opgebouwd binnen het bedrijf (alleen als dit niet het gevolg is van een sterke marktverandering, zoals bij een pandemie). In de toekomst mogen we gebroken deadlines en processen verwachten bij het opzetten van een advertentie.

7) Gebrek aan analyse en onwil om afzonderlijk te betalen voor de installatie ervan. Zonder analyse is het niet mogelijk om termen als efficiëntie en winstgevendheid te gebruiken. Bovendien verhindert het gebrek aan analyses de mogelijkheid om interne geautomatiseerde advertentiebeheerstrategieën aan te passen.

8) Conflict van campagnetaken, bijvoorbeeld de wens om tegelijkertijd een grote CTR en een groot bereik en een kleine prijs te hebben, en het percentage vertoningen in het gewenste blok. In de praktijk kan deze combinatie worden bereikt door maandenlang te werken en campagnes continu te verbeteren. Het is onmogelijk om een ​​advertentie te maken en direct te beginnen met het optimaliseren van de CTR, wat weer van invloed is op de kosten per klik. Processen moeten consistent zijn, alleen dan kan het gewenste resultaat worden bereikt.

9) Een poging om verschillende projecten met verschillende onderwerpen in één te combineren. Het is typerend voor klanten die constant iets willen testen en reclamemateriaal willen wijzigen of gewoon geld willen besparen. Bureaus hebben een regel: één site = één project, aangezien elk project een afzonderlijke semantiek, afzonderlijke advertenties, analyses en optimalisatie inhoudt.

10) Niet-conversiesite en het volledige gebrek aan begrip van de klant dat conversie niet alleen afhangt van advertenties, maar ook van de bestemmingspagina zelf en de laadsnelheid. We verwijzen meestal naar gegevens over de bronnen zelf. U kunt bijvoorbeeld uw laadsnelheid controleren en specifieke aanbevelingen krijgen om uw site te optimaliseren met behulp van een Google-tool.

11- Site is in aanbouw, lanceringsdata zijn onduidelijk. Er zijn hier twee risico’s voor het bureau. Ten eerste voltooit de ontwikkelaar het werk mogelijk niet op tijd, wat betekent dat we niet aan het werk gaan en geld verliezen. Ten tweede kan het gebeuren dat u het werk opnieuw moet doen, bijvoorbeeld als de site en URL van de landingspagina’s veranderen.

12) De activiteit of goederen van de klant zijn onderworpen aan aanvullende certificering of licenties, het is verboden voor goederen of diensten om te adverteren. Alles is duidelijk met verboden producten – we kunnen eenvoudigweg geen campagnes lanceren. En in het geval van goederen en diensten waarvoor licenties en certificaten nodig zijn, doen zich problemen voor tijdens het modereren, en dit vertraagt ​​de lancering en optimalisatietijden.

13) De verantwoordelijke persoon aan de kant van de klant weet niet hoe online adverteren werkt. Dit type klant is in de regel het moeilijkst: velen van hen hebben het gevoel dat online promotie heel gemakkelijk is. Het kost veel tijd om uit te leggen hoe elk type advertentie werkt, welke methoden er zijn om campagnes te optimaliseren, waarom je analyses nodig hebt, enzovoort.

14) Een potentiële klant begrijpt niet dat de tijd van communicatie met specialisten apart wordt betaald. De tijd van de specialist, die hij besteedt aan de communicatie met de klant, moet op dezelfde manier worden betaald als bij het uitvoeren van technische taken. Anders wendt de klant zich tot de uitzendkracht met elke, zelfs de eenvoudigste vraag, waarop het antwoord onafhankelijk kan worden gevonden. Veel reclamebureaus huren individuele specialisten in om met klanten te communiceren – accountmanagers.

15) “Zelfmedicatie”, wanneer de cliënt “weet wat en hoe”. We moeten proberen de klant duidelijk te maken dat de specialisten van het bureau te vertrouwen zijn: ze werken aan verschillende projecten en weten welke advertentietool het meest effectief is, en ze wisselen ook ervaringen uit en leren het beste van elkaar.

16) Het product van de klant heeft geen reclame nodig. Allereerst is het de moeite waard om het volume van de markt en de aanbiedingen van concurrenten te beoordelen: als er niemand in het onderwerp wordt geadverteerd, is dit een zeker teken van een zeer gespecialiseerde beperkte onderneming. Bijvoorbeeld dure industriële apparatuur, die slechts door enkele tientallen bedrijven in het land kan worden gekocht. In dit geval kunnen specialisten geen effectieve advertenties opzetten en gericht verkeer naar de site halen. U moet een potentiële klant onmiddellijk waarschuwen dat het onmogelijk is om goede resultaten te behalen met behulp van advertenties en andere promotiemethoden aanbevelen: tentoonstellingen, conferenties, publicaties in de industriële media, crossmarketing met partners.

17) De opdrachtgever vraagt ​​om meer werk toe te voegen aan het reeds ontvangen aanbod. Na een aanbieding om extra bonussen vragen, verwijzend naar het feit dat iemand het al aanbiedt, is een veel voorkomende “truc” van marketeers met ervaring in een bureau. In dergelijke gevallen doen we een beroep op de afspraken die in het commerciële aanbod zijn vastgelegd en bieden we aan om voor alle “verlanglijst” te betalen volgens de prijslijst die door het bedrijf is goedgekeurd.

In plaats van een conclusie

Het is belangrijk om te onthouden dat er geen universele formule is voor het uitvoeren van pre-projectwerk met een potentiële klant. Elk hoesje is uniek op zijn eigen manier. Gebruik de bovenstaande punten als leidraad bij uw onderhandeling om ervoor te zorgen dat de cliënt adequaat is. Dit zal dienen als een garantie voor wederzijds voordelige samenwerking.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

Hoe je een potentiële klant kunt controleren voordat je een deal sluit

web application technologies

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html